• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76995
+
-

اقامت مسافران  در کردستان افزایش یافت

از اول فروردین امسال تا پایان مرداد، یک میلیون و ۳۸۹ هزار و ۵۸ نفر در مراکز اقامتی مختلف استان کردستان اسکان یافتند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.
 به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کردستان گفت: این تعداد مسافر و گردشگر ورودی به استان در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های موقت، مهمانسراهای ادارات استان و... اسکان یافته‌اند.

«سیدمحسن علوی» با اشاره به این‌که در این مدت در هتل‌های استان ۱۱۷ هزار و ۱۸۸ نفر اقامت داشتند، اظهار کرد: میزان اقامت در هتل‌آپارتمان 5 هزار و ۴۶۷ نفر، مهمان‌پذیرها ۵۳ هزار و ۴۶۵ نفر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی ۹ هزار و ۵۳۴ نفر، خانه‌مسافرهای دارای مجوز ۴۵ هزار و ۳۲۷ نفر و غیررسمی ۳۸۲ هزار و ۲۷۰ نفر، زائرسراها ۱۰ هزار و ۳۱۴ نفر و اقامتگاه‌های موقت ۴۷۷ هزار و ۵۸۵ نفر بوده است.

وی با بیان این‌که میزان اقامت در کمپ‌های موقت نیز ۱۱۲ هزار و ۳۸۳ نفر بوده است، افزود: چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها و خیابان‌ها ۳۶۵ هزار و ۲۰۲ نفر، تاسیسات اقامتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش ۱۷۹ هزار و ۸۴۵ نفر و مهمانسرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی ۱۰۳ هزار و ۶۲۲ نفر بوده است. 

علوی اضافه کرد: در همین مدت در راستای نظارت بر تاسیسات و مراکز اقامتی و پذیرایی، 5 هزار و ۴۷۳ مورد بازدید توسط کارشناسان و ناظرین این اداره کل صورت گرفته است که نتیجه این بازدیدها در این مدت ۷۴ مورد تشویق، ۱۰۳ مورد تذکر، ۱۱ مورد اخطار کتبی و ۲ مورد تعطیل و تعلیق بوده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید